Znamy już termin tegorocznej IV edycji Life Festival Oświęcim 2013. Dariusz Maciborek, dyrektor artystyczny LFO zdradził, że najbardziej markowa impreza Oświęcimia odbywać się będzie od 26 do 29 czerwca. Dzisiaj w Galerii Książki Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia i Dariusz Maciborek dyrektor LFO podpisali umowę na promocję miasta podczas festiwalu.
Tegoroczna edycja będzie niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem 2013 roku, który Rada Miasta ogłosiła Rokiem Kultury. – Jako mieszkańca Oświęcimia rozpiera mnie duma, że zorganizowaliśmy coś wyjątkowego, rozpoznawalnego nie tylko w Polsce, ale też Europie – mówił Dariusz Maciborek.
Znamy już termin tegorocznej IV edycji Life Festival Oświęcim 2013. Dariusz Maciborek, dyrektor artystyczny LFO zdradził, że najbardziej markowa impreza Oświęcimia odbywać się będzie od 26 do 29 czerwca. Dzisiaj w Galerii Książki Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia i Dariusz Maciborek dyrektor LFO podpisali umowę na promocję miasta podczas festiwalu.
Tegoroczna edycja będzie niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem 2013 roku, który Rada Miasta ogłosiła Rokiem Kultury. – Jako mieszkańca Oświęcimia rozpiera mnie duma, że zorganizowaliśmy coś wyjątkowego, rozpoznawalnego nie tylko w Polsce, ale też Europie – mówił Dariusz Maciborek.
Cztery czerwcowe dni wypełnione będą muzyką klasyczną, koncertami i wydarzeniami kulturalnymi. – Jesteśmy konsekwentni w pozostawianiu po sobie dobrych wizytówek. Chcemy więc zacząć od mocnego akcentu muzyką klasyczną, rozmawiamy także z kilkoma artystami teatralnymi. Będzie też wizytówka festiwalu w postaci kolejnego murala. Dwa koncerty muzyki popularnej odbędą się na płycie głównej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Oświęcimiu – wymieniał Dariusz Maciorek.
Dodał też, że gwiazdę głównego koncertu, o światowej renomie poznamy pod koniec stycznia.
-Festiwal to ważny markowy produkt, zmieniający wizerunek Oświęcimia, dostosowany do nowych czasów i wyzwań – podkreślał Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia. – Są dobre efekty wcześniejszych edycji, a mieszkańcy odczuwają dumę przy okazji LFO – dodał.
Podkreślano też, że marka festiwalu budowana przez trzy edycje, pozwala myśleć o dłuższej współpracy miasta oraz różnych instytucji i organizacji, w tym międzynarodowych.
Miasto wspiera LFO kwotą 550 tys. zł.