KOMUNIKAT PREZYDENTA MIASTA OŚWIĘCIM
O PRZYJMOWANIU WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI W ROKU 2023
na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, zlokalizowanych na terenie miasta Oświęcim
Na podstawie art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. 2022r. poz. 559 ze zm.), art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 840) oraz § 3 uchwały Nr L/935/14 z dnia 26 marca 2014r. (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z dnia 11.04.2014r. poz. 2171)
ogłaszam, że do dnia 15 września 2022r. przyjmowane będą wnioski o dotacje na rok 2023 na prace przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków.
1. Dotacja może obejmować nakłady konieczne na:
1) sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich;
2) przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;
3) wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;
4) opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
5) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
6) sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
7) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
8) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
9) odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
10) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;
11) odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
12) modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;
13) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;
14) uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;
15) działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;
16) zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7-15;
17) zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej.
2. Zasady przyznawania dotacji:
O dotację może ubiegać się każdy podmiot będący właścicielem lub posiadaczem zabytku, a także podmiot, który do tego zabytku posiada tytuł prawny wynikający z użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu albo stosunku zobowiązaniowego.
O przyznaniu dotacji decyduje Rada Miasta Oświęcim, która uchwala przyznanie dotacji.
3. Terminy i sposób składania wniosków:
Wniosek winien zawierać:
-
pełną nazwę wnioskodawcy,
-
zakres planowanych do wykonania prac uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, a w przypadku robót budowlanych zatwierdzony przez właściwy organ projekt budowlany,
-
termin i miejsce realizacji,
-
kosztorys określający zakres prac,
-
określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca,
Przedsiębiorca ubiegający się o dotację stanowiącą pomoc publiczną – de minimis, ma obowiązek przedłożyć do wniosku:
a) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
b) informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, których zakres został określony w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
Wypełnione wnioski należy składać w terminie do dnia 15 września 2022r. w siedzibie Urzędu Miasta Oświęcim, ul. Zaborska 2, pokój Nr 1 – Dziennik Podawczy.
4. Dodatkowych informacji udziela:
Zuzanna Sanak – inspektor w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Oświęcim, tel. 033 842 92 72.
Oświęcim, dn. 28 lipca 2022r.
Klauzula informacyjna w przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której dane dotyczą – art. 13 RODO
Na podst. art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane RODO) – DZ.U.UE L119, w związku z art. 17a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, informuję, że:
Administrator Danych |
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Oświęcim, z siedzibą w Oświęcimiu przy ul. Zaborskiej 2 |
Inspektor Ochrony Danych |
Kontakt: iod@oswiecim.um.gov.pl, nr telefonu 33 84 -239-63 lub na adres siedziby administratora |
Cele przetwarzania danych |
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane w celu rozpatrzenia wniosku/uwagi na potrzeby ww. projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. |
Podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych |
Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane na podstawie art. 71 – 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2067) oraz uchwały Nr L/935/14 z dnia 26 marca 2014r. (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z dnia 11.04.2014r. poz. 2171) |
Okres przechowywania |
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z jednolitego rzeczowego wykazu akt. |
Odbiorcy Twoich danych |
Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa – Wojewodzie Małopolskiemu oraz projektantowi, na podstawie umowy powierzenia. |
Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych |
Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: 1. prawo dostępu do swoich danych osobowych, 2. prawo do żądania sprostowania danych osobowych, 3. prawo ograniczenia przetwarzania. W związku z przetwarzaniem danych osobowych uzyskanych w toku prowadzonych postępowań dotyczących sporządzania aktów planistycznych prawo, o którym mowa w art. 15 lit g RODO (jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od osoby, której dane dotyczą – wszelkie dostępne informacje o ich źródle) przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której te dane pozyskano. |
Prawo wniesienia skargi |
W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
Informacja o konieczności podania danych |
Podanie danych – imię, nazwisko i adres – jest obowiązkowe. W przypadku niepodania danych wniosek/uwaga nie będzie rozpatrywany. |