12.09.2012

Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu planowej S1 wraz z obowodnicą dla Oświęcimia

 

Firma KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne – projektant drogi ekspresowej S1 od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „ Suchy Potok „ w Bielsku-Białej  – zaprezentowała wczoraj mieszkańcom Oświęcimia 4 warianty przebiegu drogi. Omówiono też planowaną trasę obwodnicy w Oświęcimiu, która rozpoczynać się będzie w okolicach ul. Piwnicznej w Pławach, później ul. Legionów i przez most na rzece przejdzie na osiedle Stare Stawy. Tu przetnie ul. Jagiełły, następnie przebiegać będzie po krawędzi Stawów Adolfińskich, by włączyć się w dk 44 na wysokości świateł na Zaborzu. Projektanci zakładają, że na ul. Jagiełły i ul. Grojeckiej powstaną skrzyżowania w jednym poziomie. 

 

Firma KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne – projektant drogi ekspresowej S1 od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „ Suchy Potok „ w Bielsku-Białej  – zaprezentowała wczoraj mieszkańcom Oświęcimia 4 warianty przebiegu drogi. Omówiono też planowaną trasę obwodnicy w Oświęcimiu, która rozpoczynać się będzie w okolicach ul. Piwnicznej w Pławach, później ul. Legionów i przez most na rzece przejdzie na osiedle Stare Stawy. Tu przetnie ul. Jagiełły, następnie przebiegać będzie po krawędzi Stawów Adolfińskich, by włączyć się w dk 44 na wysokości świateł na Zaborzu. Projektanci zakładają, że na ul. Jagiełły i ul. Grojeckiej powstaną skrzyżowania w jednym poziomie. 

 Przebieg obwodnicy wzbudził sporo emocji wśród uczestników spotkania, Zwłaszcza mieszkańców osiedla w rejonie stawów, gdzie koniecznie będą wyburzenia domów i wycinka drzew. 
Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia podkreślał, że nie wyobraża sobie takich rozwiązań komunikacyjnych w formie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, które rodzić będą liczne utrudnienia i kolizje. – Obwodnica jest bardzo potrzebna, miasto coraz bardziej się korkuje. Rozumiem też obawy mieszkańców, gdy obok ich posesji przebiegać będzie ruch samochodowy -mówił. -Musimy brać pod uwagę aspekt społeczny tego przedsięwzięcia nie tylko ekonomiczny – zaznaczył prezydent.
Dlatego miasto przygotuje uwagi do projektu. Zakończenie tego etapu prac projektowych przewidziane jest na początek przyszłego roku i ma zakończyć się złożeniem wniosku o decyzję środowiskową na to przedsięwzięcie. 

 

 

Plany orientacyjne przebiegu drogi znajdują się na stronie www.s1.myslowice-bielsko-biala.pl