25.08.2014

Nowe rozwiązania komunikacyjne – przedłużenie ul. Batorego do ul. Jagiełły


Miasto przygotowuje się do inwestycji, która zakłada przedłużenie ul. Batorego do ul. Jagiełły na wysokości skrzyżowania z ul. Kamieniec. Rozpoczęła się już budowa ronda na kolizyjnym i mocno obciążonym skrzyżowaniu ul. Batorego i Zatorskiej. – Obok modernizacji wielu ulic w mieście istotne jest wprowadzanie nowych rozwiązań komunikacyjnych poprzez budowę nowych dróg.  Przedłużenie ul. Batorego stworzy alternatywne rozwiązanie w kierunku Kęt – wyjaśnia Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia. – Poprawi się też bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ul. Zatorskiej, otworzą się również nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe na osiedlu Stare Stawy – dodaje. 
Przedsięwzięcie jest podzielone na III etapy. I etap to budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Batorego z ul. Zatorską, II etap zakłada powstanie ronda na skrzyżowaniu ul. Jagiełły i Kamieniec.


Miasto przygotowuje się do inwestycji, która zakłada przedłużenie ul. Batorego do ul. Jagiełły na wysokości skrzyżowania z ul. Kamieniec. Rozpoczęła się już budowa ronda na kolizyjnym i mocno obciążonym skrzyżowaniu ul. Batorego i Zatorskiej. – Obok modernizacji wielu ulic w mieście istotne jest wprowadzanie nowych rozwiązań komunikacyjnych poprzez budowę nowych dróg.  Przedłużenie ul. Batorego stworzy alternatywne rozwiązanie w kierunku Kęt – wyjaśnia Janusz Chwierut pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia. – Poprawi się też bezpieczeństwo na skrzyżowaniu ul. Zatorskiej, otworzą się również nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe na osiedlu Stare Stawy – dodaje. 
Przedsięwzięcie jest podzielone na III etapy. I etap to budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Batorego z ul. Zatorską, II etap zakłada powstanie ronda na skrzyżowaniu ul. Jagiełły i Kamieniec.

 

W ostatnim III etapie powstanie blisko 1,5 km łącznik drogi dla samochodów do 3,5 t.

Dla miasta, które coraz bardziej się „korkuje” będzie to ważne rozwiązanie w układzie wewnętrznym, które usprawni komunikację na rondzie przy moście Jagiellońskim.

Rondo przy Castoramie wybudowane zostanie do końca października. – Będzie to rondo o średnicy 36 m, jednopasmowe do którego dostosowane będą istniejące chodniki i ścieżki rowerowe. Inwestycja będzie kosztować ok. 1,4 mln zł – informuje Andrzej Bojarski zastępca prezydenta Oświęcimia. – Na budowę drugiego ronda, które planowane jest w przyszłym roku miasto otrzyma 1,2 mln dotacji z budżetu Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego – dodaje. Droga powstanie w kolejnym etapie.
 

 

 

Font Resize
Contrast