02.04.2024

Oświęcim. Utrudnienia w ruchu na drodze wojewódzkiej 948 w kierunku Kęt

RondoOd dzisiaj ponownie wprowadzono ruch wahadłowy na drodze wojewódzkiej 948 – ulicy Jagiełły. Zmiana jest związana z budową ronda na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej 948 w ramach powstającej obwodnicy Oświęcimia. Kacper Michna, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie przekazał, że ruch wahadłowy będzie sterowany sygnalizacją świetlną. W razie dużego natężenia ruchu będzie sterowany ręcznie. Dodał też, że połowa ronda jest już gotowa. Teraz drogowcy przystąpią do budowy pozostałej części.
Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina.

Fot. GDDKiA

Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach:

z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);
z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;
z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);
z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);
z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);
z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo).
Budowa rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku. Wykonawca szacuje, że inwestycja zostanie zakończona w II połowie 2025 roku. Stopień zaawansowania prac wynosi 54 proc.

Rondo