Pociągi powróciły na trasę Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim. Wczoraj, w pierwszym dniu kursowania, przewiozły 70 pasażerów, a podróż w ramach promocji linii była bezpłatna. Dzisiaj w podróż do Krakowa, z samego rana, wyruszyli samorządowcy z gmin, które leżą na trasie przejazdu i wsparły finansowo projekt reaktywacji linii 94. W ten sposób zachęcają mieszkańców do skorzystania z tej oferty dojazdu do stolicy Małopolski.
Gminy: Brzeźnica, Spytkowice, Zator, Przeciszów, Skawina, miasto Oświęcim, powiat oświęcimski, wadowicki i krakowski dopłaciły do przewozów 1,5 mln złotych, a zarząd województwa – 3,5 mln. Prywatny przedsiębiorca z Zatora wyłożył 200 tys. zł.
Pociągi powróciły na trasę Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim. Wczoraj, w pierwszym dniu kursowania, przewiozły 70 pasażerów, a podróż w ramach promocji linii była bezpłatna. Dzisiaj w podróż do Krakowa, z samego rana, wyruszyli samorządowcy z gmin, które leżą na trasie przejazdu i wsparły finansowo projekt reaktywacji linii 94. W ten sposób zachęcają mieszkańców do skorzystania z tej oferty dojazdu do stolicy Małopolski.
Gminy: Brzeźnica, Spytkowice, Zator, Przeciszów, Skawina, miasto Oświęcim, powiat oświęcimski, wadowicki i krakowski dopłaciły do przewozów 1,5 mln złotych, a zarząd województwa – 3,5 mln. Prywatny przedsiębiorca z Zatora wyłożył 200 tys. zł.
Jak podkreśla dyrekcja krakowskiego oddziału Przewozów Regionalnych jest to niespotykane dotąd w kraju porozumienie pomiędzy samorządami.
Trasę obsługuje 10 bezpośrednich pociągów. Przewozy Regionalne Oddział Kraków przygotowały bardzo korzystną ofertę taryfową. Na odcinku Skawina – Oświęcim wprowadzono nową ofertę „Tani Bilet” oraz rozszerzono pakiet „Połączenie w Dobrej Cenie”. Za podróż z Oświęcimia do Krakowa trzeba zapłacić 8,50 zł. A tani bilet na trasie Oświęcim – Skawina kosztuje 5 zł. Niższe będą też ceny biletów miesięcznych. Podróż zajmuje ok. 105 minut.