13.11.2014

Wczoraj podpisali umowę, rozstrzygnięcie przetargu jutro

W oświęcimskim zamku podpisana została umowa na budowę północnej obwodnicy Oświęcimia. Będzie to całkiem nowa droga łącząca rondo na skrzyżowaniu ulic Chemików i Fabrycznej z drogą 933 w Bobrku. Dokument pn. „Droga Współpracy Regionalnej – Budowa obwodnicy Oświęcimia na odcinku od DW nr 933 w m. Bobrek do ronda ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu” podpisali: marszałek województwa, Marek Sowa, pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia Janusz Chwierut, starosta Józef Krawczyk, członek Zarządu Powiatu Andrzej Skrzypiński, burmistrz Chełmka Andrzej Saternus oraz dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Marta Maj.
14 listopada upływa termin składania ofert na inwestycję. Na budowę obwodnicy Małopolski Urząd Marszałkowski zabezpieczył 160 milionów złotych, głównie ze środków unijnych.

W oświęcimskim zamku podpisana została umowa na budowę północnej obwodnicy Oświęcimia. Będzie to całkiem nowa droga łącząca rondo na skrzyżowaniu ulic Chemików i Fabrycznej z drogą 933 w Bobrku. Dokument pn. „Droga Współpracy Regionalnej – Budowa obwodnicy Oświęcimia na odcinku od DW nr 933 w m. Bobrek do ronda ul. Chemików i ul. Fabrycznej w Oświęcimiu” podpisali: marszałek województwa, Marek Sowa, pełniący funkcję prezydenta Oświęcimia Janusz Chwierut, starosta Józef Krawczyk, członek Zarządu Powiatu Andrzej Skrzypiński, burmistrz Chełmka Andrzej Saternus oraz dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Marta Maj.
14 listopada upływa termin składania ofert na inwestycję. Na budowę obwodnicy Małopolski Urząd Marszałkowski zabezpieczył 160 milionów złotych, głównie ze środków unijnych.

Inwestorem jest Zarząd Dróg Powiatowych. Samorządy partycypują w kosztach inwestycji. Blisko 24 mln zł wyłoży województwo małopolskie, 2 mln miasto Oświęcim, a po 660 tys. zł gmina Chełmek i starostwo powiatowe.
Oświęcimska obwodnica jest przewidziana do realizacji w latach 2015 -2017. Jej początek został wyznaczony na ulicy Chemików w Oświęcimiu. Stąd będzie biec przez Wisłę w kierunku Bobrka. Trasa ma mieć łącznie około 5 kilometrów a w jej skład będzie wchodził nowy most na Wiśle oraz wiadukt kolejowy.