06.05.2015

Wybrano wariant przebiegu drogi ekspresowej S1

 

30 kwietnia w Warszawie odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI) działającej przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Omawiano warianty drogi ekspresowej S1 na odcinku Kosztowy – Bielsko – Biała. Do Warszawy przyjechali samorządowcy z Małopolski i Śląska oraz przedstawiciele instytucji zaangażowanych przy tworzeniu tego projektu. Na spotkaniu był obecny prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. – Komisja jednogłośnie zatwierdziła wariant E, którego trasa wiedzie od Mysłowic przez powiat bieruńsko-lędziński, a następnie przez gminę Brzeszcze w kierunku Bielska – Białej, do dalszego procedowania – mówi prezydent.

 

30 kwietnia w Warszawie odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI) działającej przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Omawiano warianty drogi ekspresowej S1 na odcinku Kosztowy – Bielsko – Biała. Do Warszawy przyjechali samorządowcy z Małopolski i Śląska oraz przedstawiciele instytucji zaangażowanych przy tworzeniu tego projektu. Na spotkaniu był obecny prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut. – Komisja jednogłośnie zatwierdziła wariant E, którego trasa wiedzie od Mysłowic przez powiat bieruńsko-lędziński, a następnie przez gminę Brzeszcze w kierunku Bielska – Białej, do dalszego procedowania – mówi prezydent.

– Dla Oświęcimia jest to bardzo ważna i kluczowa decyzja. Ujęcie w tym wariancie budowy obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole, połączenie jej z drogami wojewódzkimi 933 i 948 oraz drogą krajową 44, a następnie z budowaną obwodnicą północną pozwoli na ograniczenie korków w mieście – wyjaśnia. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie decyzji środowiskowej. – Z końcem czerwca zostanie złożony wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – mówi Janusz Chwierut. Według GDDKiA w Katowicach jest duże prawdopodobieństwo, że decyzja środowiskowa będzie gotowa pod koniec roku. – Udało się nam uzyskać konsensus zarówno ze strony samorządowej jak i społecznej. Powstałe napięcia i problemy rozwiązaliśmy, co pozwala mieć nadzieję, że decyzja środowiskowa zostanie wydana jeszcze w tym roku – przypomina prezydent. – Mamy zapewnienia parlamentarzystów, że będą lobbować na rzecz finansowania tej inwestycji. Są też zapisy w Kontrakcie dla Małopolski i Śląska, które obejmują to zadanie. Jest to więc zobowiązanie rządu. Dlatego, jeśli wszystkie wymogi formalne uda się nam spełnić, to nie powinno być problemów z zapewnieniem finansowania tej inwestycji – uważa prezydent Oświęcimia.
Po serii spotkań i konsultacji we wrześniu 2013 roku wypracowano nowy przebieg drogi ekspresowej S1, tzw. wariant hybrydowy (wariant E), który uwzględnia interesy większości zainteresowanych: samorządów, mieszkańców i przedsiębiorstw górniczych. Jest też najkorzystniejszy pod względem technicznym, ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. W tym wariancie znajdują się obwodnice Oświęcimia ( 9,7 km) i Bierunia ( 2,5 km).
 

 

Font Resize
Contrast