22.10.2012

Zadbaj o zdrowie! Usuń niebezpieczny azbest!


 Mieszkańcy Oświęcimia, którzy planują pozybyć się ze swoich posesji materiałów budowlanych zawierających szkodliwy azbest powinni złożyć wniosek do Urzędu Miasta. Dotyczy to również właścicieli budynków jednorodzinnych, administratorów budynków wielorodzinnych, zarządców, szkół czy innych instytucji. Miasto finansuje odbiór i utylizację tych niebezpiecznych dla zdrowia odpadów. Pozyskało również na to przedsięwzięcie pieniądze ze Starostwa Powiatowego.


 Mieszkańcy Oświęcimia, którzy planują pozybyć się ze swoich posesji materiałów budowlanych zawierających szkodliwy azbest powinni złożyć wniosek do Urzędu Miasta. Dotyczy to również właścicieli budynków jednorodzinnych, administratorów budynków wielorodzinnych, zarządców, szkół czy innych instytucji. Miasto finansuje odbiór i utylizację tych niebezpiecznych dla zdrowia odpadów. Pozyskało również na to przedsięwzięcie pieniądze ze Starostwa Powiatowego.

Odbiór odpadów realizowany jest według kolejności pisemnych zgłoszeń mieszkańców do wyczerpania środków finansowych. Pakowaniem, transportem na składowisko odpadów niebezpiecznych zajmuje się specjalistyczna firma.
Do tej pory z miasta usunięto blisko 870 ton azbestu, głównie z płyt eternitowych do pokrycia dachów czy elewacji.
Azbest jest przyczyną pylicy azbestowej i międzybłoniaka opłucnej.
Zgodnie z prawem ma zniknąć z budynków mieszkalnych do 2032 roku.