Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Oświęcim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony
https://oswiecim.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część obrazów/ikon bez poprawnych tekstów alternatywnych.
- Miejscami nielogiczna hierarchia nagłówków.
Treści nieobjęte przepisami
- Usługi zewnętrzne osadzone w
iframe
, nad którymi podmiot nie ma pełnej
kontroli (np. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, Gminny Portal Mapowy, Ekointerwencja).
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny oraz wyników weryfikacji narzędziami
(Walidator v.2 / Monitor deklaracji dostępności).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do
Roman Sokal — mejlowo
it@um.oswiecim.pl
lub telefonicznie
33 842 91 59.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (np. numer telefonu, e‑mail),
- dokładny adres strony, na której jest problem,
- opis problemu i preferowany sposób jego rozwiązania.
Na zgłoszenie odpowiemy nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, przekażemy informację o nowym terminie —
nie dłuższym niż 2 miesiące — oraz o sposobie realizacji wniosku.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności cyfrowej lub nie dotrzymamy terminu, masz prawo złożyć skargę.
Skargę możesz złożyć do organu nadzorującego:
Możesz także zwrócić się do
Rzecznika Praw Obywatelskich z prośbą o interwencję.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Główna siedziba — ul. Zaborska 2
- Dwa wejścia: od ul. Zaborskiej (schody + platforma przyschodowa) oraz od parkingu (schody z poręczą).
- Brak windy; możliwe umówienie spotkania na parterze z pracownikiem z wyższych kondygnacji.
- Czytelne oznaczenia ewakuacyjne; dźwiękowy system powiadamiania.
- Wstęp z psem asystującym/przewodnikiem — dozwolony.
- Brak pętli indukcyjnych; brak rozwiązań ewakuacji dla osób z niepełnosprawnościami.
ul. Władysława Jagiełły 23
- Dwa wejścia: od ulicy (schody) i od parkingu (poziom „0”; możliwość wezwania pracownika przy dyżurce SM).
- Brak windy; możliwe umówienie spotkania na parterze.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (oznakowane).
- Brak pętli indukcyjnych.
ul. Władysława Jagiełły 25
- Wejście od ulicy (schody) i od parkingu (poziom „0”, podjazd; brak progu).
- Brak windy; możliwe umówienie spotkania na parterze.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (oznakowane).
- Brak pętli indukcyjnych.
ul. Ludwika Solskiego 2
- Wejście od ulicy (schody z poręczą); dzwonek dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Brak windy; możliwe umówienie spotkania na parterze.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (oznakowane).
- Brak pętli indukcyjnych.
ul. Królowej Jadwigi 12a
- Wejście z jednym szerszym stopniem oraz podjazdem.
- Wszystkie pomieszczenia na parterze, dostępne dla interesantów.
- Brak pętli indukcyjnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) — po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby
w Sekretariacie. Wstęp z psem asystującym/przewodnikiem — dozwolony.
W budynkach brak pętli indukcyjnych.