Do zakresu działania Wydziału Zamówień Publicznych należy:
1. Prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez urząd, a w szczególności:
1) prowadzenie rejestru zgłoszonych zamówień publicznych
2) organizowanie pracy komisji przetargowej oraz czuwanie nad jej prawidłowym przebiegiem, w szczególności w celu:
a) dokonania wyboru trybu zamówienia publicznego
b) opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia
c) przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne
3) przygotowywanie umów z wykonawcami (dostawcami) wyłonionymi w toku postępowań o zamówienie publiczne oraz prowadzenie rejestru umów zawartych w urzędzie
4) wdrażanie przepisów o zamówieniach publicznych w Urzędzie, okresowe szkolenia pracowników Urzędu w tym zakresie
2.Udzielanie pomocy na rzecz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania przetargów, w szczególności poprzez opracowywanie projektów dokumentów wzorcowych celem usprawnienia procedur przetargowych
3.Opracowywanie sprawozdań dla potrzeb organów gminy i instytucji zewnętrznych dotyczących udzielania zamówień
4.Kontrola stosowania przepisów ustawy o zamówieniach publicznych w wydziałach urzędu i miejskich jednostkach organizacyjnych